بیزنس پلان فست فود

بیزنس پلان فست فود

Categories: راه اندازی فست فود

بیزنس پلان فست فود

در این مطلب ما یک بیزنس پلان فست فود کامل برای راه اندازی فست فود نوشته ایم.
 
(Business plan)
عنوان طرح: نمونه ای از بیزنس پلان طراحی شده توسط گروه IRANHFC برای پروژه های راه اندازی فست فود کیپو

مطالب مرتبط با بیزنس پلان فست فود.

  1. طرح توجیهی کاربردی در فست فود
  2. طرح تجاری یا BUSINESS PLAN فست فود
  3. بیزنس پلان فست فود
  4. طرح توجیهی فست فود به زبان ساده
  5. بیزنس پلان های مختلف با زبان کانواس

 

راه اندازی فست فود

۱– بخش معرفی
راه اندازی فست فود  و رستوران کیپو
در این پروژه هدف راه اندازی یک فست فود با خطوط پیتزا، ساندویچ – برگر و سوخاری در کنار یک رستوران حرفه ای می باشد که از منو صبحانه نیز برخوردار خواهد بود.
کارفرمای پروژه آقای حسینی
مجری پروژه گروه iranhfc  به مدیریت مهندس حسینی
زمان آغاز پروژه راه اندازی فست فود سال ۱۳۹۶

کیپو

کیپو


۲- خلاصه مدیریتی
این کسب و کار در حوزه صنعت رستورانداری راه اندازی می گردد که در شروع با یک شعبه در شهر تهران به سبک فست فود و رستوران سلف سرویس به مشتریان ارائه خواهد گردید.
با توجه به تغییر فرهنگ و ذائقه عمومی مردم و توجه و کشش بیشتر آنها به سمت غذاهای فست فود و از همه مهمتر علاقه کودکان به این نوع از غذاها که قطعا در آینده مصرف کننده اصلی می باشند بازار قابل توجهی پیش رو می باشد.
از طرف دیگر نرخ بالای پذیرش برندینگ در صنعت غذا مخصوصا فست فود می توان از این فرصت به عنوان فرصتی نهفته برای برند کیپو یاد نمود. نبود برندی همچون رستوران هانی در آن منطقه ما را با یک بازار خالی روبرو خواهد کرد.
قطعا با وجود ماهیت این کسب و کار که از بازاری local  برخوردار می باشد اکثر افرادی که مشتری ما خواهند بود در شعاع نزدیک تر ما قرار دارند. البته بازار هدف ما از دیدگاههای متفاوتی می تواند بررسی شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
از مزیت های رقابتی فست فود و رستوران کیپو  به سایر مجموعه های موجود می توان به مدیریت پر انگیزه و دانش فنی به روز اشاره نمود.
 

بیزنس پلان فست فود

بخش های مشتریان

  • ما برای چه کسانی ارزش خلق می کنیم؟
  • مهمترین مشتریان ما چه کسانی هستند؟

 
بازار ما کدام یک ازموارد زیر می باشد؟

  • بازار انبوه
  • بازار گوشه ای
  • بخش بندی شده
  • متنوع
  • پلتفرم های چند وجهی

با توجه به بازارهای موجود ما در بازار بخش بندی شده قرار داریم.

  • مشتریان ما از نظر محلی اکثرا ساکن خیابان … می باشند.
  • با توجه به محلی بودن موقعیت ما، حفظ کیفیت محصولات بسیار مهم و در تکرار خرید مشتریان اثر بالاتری نسبت به سایر موقعیت ها خواهد داشت.
  • با توجه به سه بخش اداری، مسکونی و تجاری که در موقعیت ما قرار دارند، پیش بینی خرید تلفنی با آمار بالاتری متصور است.البته این مهم برای شیفت شب با توجه به حجم مسکونی بالاتر پیش بینی می گردد،که نیاز به چاپ و بسته بندی شایسته ای احساس می گردد.
  • با توجه به داشتن سالن در مجموعه، گروهی از مشتریان ما افرادی خواهند بود که برای گذراندن زمان آسایش و تفریح به مجموعه رجوع کرده اند.پس ایجاد جوی آرام و دلنشین با موسیقی های ملایم و مناسب به آنها کمک ویژه ای خواهد نمود.
  • با توجه به نوع بازار و منطقه در حال فعالیت قیمت می تواند در شاخصی بین ۴ الی ۵ از ۵ واحد قرار گیرد.
  • با ایجاد منوهای ویژه و موقعیت مناسب ما می توان دور نمایی نیز به برندینگ داشت.
  • ماهیت غذای های فست فود و رستوران سلف سرویس افرادی را با بازه سنی ۱۸ الی ۶۵ سال را به صورت عموم در خود جای می دهد.

 

iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود برای راه اندازی فست فود

ارزش های پیشنهادی برای راه اندازی فست فود

  • چه ارزش هایی را به مشتریان ارائه می کنیم؟
  • به حل کدام یک از نیازهای مشتریان خود کمک می کنیم؟
  • کدام یک از محصولاتمان را به مشتریانمان پیشنهاد می دهیم؟

 

  • یکی از ویژگی های محصولات ما می تواند تازگی و خرید روزانه آنها باشد که احساس فرش بودن را به ارمغان می آورد.
  • بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت موجب رضایت مشتریان ما خواهد گشت.
  • سرعت در ارائه غذاها،هرچند ما دارای جای پارک نسبی هستیم ( امکان پارک دوبل) ولی داشتن برخی از غذاهای همیشه آماده که در کمتر از چند دقیقه به مشتری تحویل داده می شود،می تواند مزیت رقابتی برای ما ایجاد کند.
  • ارائه محصولات سفارشی، ما می توانیم هر گونه تغییری را برای مشتریان در منو ایجاد نماییم، مانند تغییرات در برخی از متریال و یا گاها افزایش یک آیتم به صورت رایگان و …
  • ارائه سرویس روی میزها، ما می توانیم بعد از سفارش غذا توسط مشتری شماره ای را به ایشان بدهیم که روی میز خود گذاشته، تا گارسون غذا را برای آنها ببرد.
  • ما می توانیم با ایجاد محیطی جذاب و دلنشین به مشتریان خود آرامش را هدیه نماییم.
  • ما با ایجاد شخصیت در برند خود و ایجاد حسی فرنگی از این خطای کلیشه ای مشتریان استفاده نموده و خود را به برندهای برتر دنیا نزدیک نماییم.
  • قیمت همیشه نقش کلیدی در جذب مشتریان داشته، با توجه به ساختار هزینه هایمان ما در قیمت های متوسط منطقه حرکت خواهیم نمود و به دنبال ارزش آفرینی در تنوع محصولات در مجموعه کیپو خواهیم بود.
  • با ایجاد پکیج های ویژه، مانند کمبو و غیره ما به مشتریان امکان خرید ارزانتر در حجم بالاتر را خواهیم داد.
  • با معرفی تلفن خود به مخابرات و عضویت در سایت های غذایی مانند زود فود، تبلیغات محیطی،پیامک انبوه و غیره،قابلیت دسترسی خودمان را برای مشتریان فراهم می نماییم البته این مهم می تواند با خرید یک خط چهار الی پنج رقمی که در شهر تهران  امکان پذیر می باشد خود را به عنوان یک برند قدرتمند معرفی نماییم.
  • راحتی منو برای درک مشتری می تواند به قابلیت آنها در استفاده از محصولات ما کمک کند، به طور مثال اسامی غذاها از ترکیبات آشنایی استفاده شود.

 

iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود برای راه اندازی فست فود

کانالها

  • چگونه با مشتریان ارتباط برقرار کنیم؟

کانالها نقاط تماس ما با مشتریان هستند و تاثیر زیادی روی آنها دارند.
وظایف کانالها:

  • افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات
  • کمک به مشتریان برای انتخاب غذای مورد علاقه ترشان
  • رساندن غذا به مشتریان

این کانالها می تواند از طریق:

  • صندوقدار
  • پیک موتوری
  • گارسون
  • سایت های تخفیف گروهی
  • اپلی کیشن های فروش غذا

با گذر زمان و بررسی های لازم ما به بازخوردهایی خواهیم رسید، مثل:

  • مشتریان ترجیح می دهند از طریق کدام کانال با ما ارتباط برقرار کنند؟
  • کدام یک برای ما کم هزینه تر است؟(سایت ها تخفیف می گیرند،ما تبلیغ محلی می کنیم)
  • مشترک سازی کانالها

 
استفاده از کانالهای وب باعث بهره گیری ما از نقاط قوت آنها خواهد بود.
 

iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود

ارتباط با مشتری بعد از راه اندازی فست فود

  • مشتریان ما خواهان برقراری چه ارتباطی بین ما و آنها هستند؟
  • هزینه برقراری این ارتباط چیست؟
  • این ارتباط ها را چگونه هماهنگ کنیم؟

 

  • گرفتن مشترکین فعال،برای این مهم ما می توانیم با ورود مشتریان به مغازه به آنها اشتراک دهیم.البته این موضوع باید با دادن کادویی کوچک باشد که باعث رنجش خاطر آنها نگردد.
  • استفاده از دیتا بیس IRANHFC.
  • صندوقدار باید به ایجاد یک ارتباط عاطفی و انسانی با مشتریان بپردازد،لذا استفاده از صندوقداران ثابت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • برای مشتریان دائم امکانات خاص ایجاد گردد.
  • خدمات اضافی به مشتریان دلیوری داده شود، به طور مثال پیک رایگان برای خرید های غیر غذایی آنها.
  • نظر سنجی از مشتریان چه به صورت حضوری یا ایجاد صندوق پیشنهادات و انتقادات.

بیزنس پلان فست فود

جریانهای درآمدی بعد از راه اندازی فست فود

مشتریان ما برای چه چیزی پول می دهند؟
چگونه پول می پردازند؟
هر بخش از درآمد ما چه کسری از درآمد کل ما خواهد بود؟
 

  • هزینه ها باید از درآمدها کسر شوند تا سود حاصل گردد.
  • درآمد ما می تواند حاصل از فروش غذاها باش که از نوع تراکنشی است.
  • درآمد ما می تواند حاصل از فروش برند باشد که تراکنشی – تکرارپذیر است.
  • حفظ مشتریان برای ما هزینه کمتری تا جذب مشتریان جدید خواهد داشت،البته با تخمین این عدد نزدیک کسر یک ششم می باشد.لذا ما می توانیم به مشتریانی که از ما خرید می نمایند، کارت تخفیف برای مراجعه بعدی به آنها بدهیم،که می تواند از ۱۰ تا ۳۰ درصد متغیر باشد.
  • افزایش فروش مهمترین فعالیت بازاریابی – استراتژیک برای ما می باشد.لذا حفظ مشتری از اهمیت دوچندانی برای ما برخوردار است.
آموزش راه اندازی فست فود

آموزش راه اندازی فست فود

بیزنس پلان فست فود

منابع کلیدی برای راه اندازی فست فود

  • ما به چه منابع کلیدی نیاز داریم؟

ما نیازمند منابع برای پخت، سرو، توزیع، ارتباط با مشتری و کسب درآمد هستیم.

  • منابع فیزیکی ما

 

  • دکوراسیون ما
  • فضای و مغازه ما که به کیپو تعلق دارد
  • ماشین آلات ما
  • سیستم های ارتباطی ما
  • منابع معنوی
  • برند کیپو می تواند باشد
  • دانش فنی منتقل شده از گروه iranhfc
  • داده های حاصل از مشتریان
  • منابع انسانی
  • مدیریت کیپو
  • پرسنل واحد های گوناگون ما

 

بیزنس پلان فست فود

فعالیت های کلیدی ما در راه اندازی فست فود

  • مهم ترین موارد مورد نیاز برای عملکرد صحیح مجموعه کیپو چیست؟
  • خرید مواد اولیه با کیفیت
  • سفارش به موقع و متناسب با نیاز
  • گرفتن سفارش مشتریان
  • نظافت و شستشو
  • تولید و طبخ غذاها با کیفیت مناسب
  • سرویس مناسب و به موقع به مشتریان سالن و دلیوری
  • تعمیر و نگهداری ماشین آلات
  • تبلیغات و بازار یابی
  • حسابداری
  • نگهداری مجموعه

 

بیزنس پلان فست فود

مشارکت های کلیدی

  • تامی کنندگان مواد اولیه:
  • کاله- رباط – …
  • پپسی – کوکا
  • تامین کنندگان نان
  • گوشت و مرغ
  • چاپ خانه
  • ظروف یکبار مصرف
  • سایت های تخفیف گروهی و اپلیکیشن ها
  • Iranhfc
  • روزنامه و مجله های
  • شهرداری
  • اتحادیه – بهداشت – اماکن

 
 
 

iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود برای راه اندازی فست فود

ساختار هزینه

  • فعالیت ما بین فعالیت های هزینه محور و ارزش محور قرار می گیرد.
  • ما با هزینه های ثابتی چون:
  • نگهداری مجموعه
  • دستمزدها
  • قبوض
  • تعرفه های دولتی
  • روبرو هستیم.
  • هزینه های متغیری چون:
  • مواد اولیه می باشیم
  • با توجه به بالا بودن هزینه های ثابت برای ما،لذا برای ما صرفه ناشی از مقیاس موجود می باشد.

 

بیزنس پلان فست فود برای راه اندازی فست فود

 چشم‌انداز در راه اندازی فست فود

در این قسمت باید تصویر روشن و شفافی از آینده کسب و کار تبیین شود و بدین منظور باید ماهیت، ضرورت، چگونگی انجام کار، افراد مشارکت‌کننده در طرح و پتانسیل‌های مکانی و زمانی طرح با گرایش به آینده مشخص‌شده به‌طوری که در چند سال آینده مشخص شود، که طرح در چه جایگاه و موقعیتی قرار می‌گیرد.
ما در سال ۱۴۰۰ برندی هستیم با پنج شعبه که در جهت توسعه صنعت غذای سالم فعالیت می نماییم.
پیش‌نویس شرح چشم‏ انداز
فست فود و رستوران سلف سرویس کیپو که در صنعت غذا فعالیت می نماید قصد دارد ابتدا در شهر تهران و سپس در استانهای مجاور با افزایش شعب که در سال ۱۴۰۰ باید به تعداد پنج شعبه برسد، اقدام به ارائه خدمات و محصولات با کیفیت نماید.
 

بیزنس پلان فست فود برای راه اندازی فست فود

 ماموریت در راه اندازی فست فود

در این بخش چرایی کسب و کار باید مشخص شود و باید بیان نماید که کسب و کار چه تعهداتی در قبال ذینفعان آن دارد.
 

  • تعهدات شما به مشتریان چه خواهد بود؟

تعهداتی که ما به مشتریان داریم شامل موارد زیر می باشد:

  • ایجاد محیطی آرام و جذاب: البته در فرهنگ های مختلف برداشت های متفاوتی را می توان از واژه آرام و جذاب داشت ولی به طور کلی آرامش و جذابیت در مجموعه های غذایی همچون فست فود و رستوران سلف سرویس تحت تاثیر مولفه هایی چون:

دکوراسیون
پرسنل
ماشین آلات
فرهنگ عمومی مراجعین
می باشد.
آن چیزی که در نگاه اول اهمیت پیدا می کند دکوراسیون مجموعه می باشد، که می توان با استفاده از ترکیب رنگهای آرامش بخش و استفاده از سایر فاکتورها به این مهم رسید.
 

  • این کسب و کار برای سرمایه‌گذاری چه مزیتی خواهد داشت؟

سرمایه گذاری در صنعت غذا دارای مزایایی ایست که در اینجا به پاره ای از آنها اشاره خواهیم نمود:

  • نقد بودن: با توجه به روکودی که دامن گیر اکثر بخش های اقتصادی کشور ما می باشد، فروش اعتباری امروزه یکی از اصلی ترین راه های فروش می باشد که این مورد حتی برای کسب و کارهای کوچکی چون سوپر مارکت ها نیز اتفاق می افتد. اما نباید فراموش کنیم که قوانین چک در این کشور از ضعف های بسزایی برخوردار است و از عمده دلایل ورشکستگی و شکستهای مالی صاحبان مشاغل می تواند فروش های اعتباری بی برگشت باشد بطوریکه شما در اکثر سوپر مارکتهای سنتی نیز دفتری را به نام دفتر حساب مشاهده می نمایید.اما در صنعت غذا مخصوصا فست فود شما با پرداخت وجه نقد در ابتدا فیش غذا را تهیه می نمایید و بعد از گذشت مدت زمان معلوم غذای خود را تحویل می گیرید. اما همه چی به اینجا ختم نمی شود همانطور که شما در صنعت فست فود یک فروشنده بزرگ هستید، یک خریدار بزرگ نیز می باشید. این یک امکان و فرصت مناسبی را برای شما ایجاد می نماید که خرید اعتباری نموده و با حساب در گردش خود در حوزه های دیگر سرمایه گذاری نمایید.

 

بیزنس پلان فست فود برای راه اندازی فست فود

محصولات فست فود ما:
 

iranhfc

iranhfc


پیتزا
 
کیپو پیزاریا
دیاوولو
چانو
آفریکانو
کاپری
سالامی
پالرمو
نیویورکر
کالزونه
مارگاریتا
وجترین
ماشروم
نان برد
گارلیک چیکن
فورسیزن
 
iranhfc

iranhfc


 
برگر
 
همبرگر
چیزبرگر
قارچ برگر
دبل همبرگر
دبل چیزبرگر
فلیمر
برست
زینگر
جامبو
فرانسو برگر
رویال برگر کلاسیک
 
iranhfc

iranhfc


ساندویچ
 
کیپو اسپایسی
فیلی چیز
کالیفرنیا چیکن
رست بیف
چیلی مکزیکانو
ژامبون تنوری
هات داگ تنوری
هات داگ
کراکف
چیکن ویچ
 
iranhfc

iranhfc


 
سوخاری
 
مرغ ۲ تکه نرمال
مرغ دو تکه اسپایسی
مرغ ۳ تکه
مرغ سه تکه اسپایسی
چیکن استریپس
بال سوخاری
ناگت
 
iranhfc

iranhfc


 
پیش غذا
فرنچ فرایز
اسپشیال فرنچ فرایز
ناچو ماچو
گرین سالاد
سزار سالاد
فیش تن سالاد
فرای ماشروم
اونیون رینگ
نان سیر
جکت پوتیتو
تورنادو پوتیتو
 
ریز ترکیبات فست فود ما:
پیتزا
 
کیپو پیزاریا: خمیر تازه، سس پستو، استیک گوساله، استیک مرغ، قارچ بلنچ، فلفل دلمه رنگی، زیتون سیاه، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
دیاوولو: خمیر تازه، سس توماتو، ران گوساله چرخ شده،  سالامی، هالوپینا، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
آفریکانو: خمیر تازه، سس توماتو، سینه مرغ کبابی، قارچ طعم دار، گوجه چری، بی بی کورن، ریحان تازه، زیتون سبز، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
کاپری : خمیر تازه، سس توماتو، ران گوساله چرخ شده، قارچ طعم دار، زیتون سیاه، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
سالامی:، خمیر تازه، سس گلوریا، سالامی، هالوپینا، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
پالرمو :خمیر تازه  سس توماتو، ژامبون مرغ۹۰%، ژامبون گوشت۹۰%، گوشت چرخ شده، قارچ طعم دار، فلفل دلمه رنگی،پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
نیویورکر: خمیر تازه، سس توماتو، گوشت چرخ شده، کوکتل فرانسوی، سیب زمینی،پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
کالزونه: خمیر تازه، سس توماتو، ژامبون مرغ۹۰%، سالامی، کوکتل فرانسوی، قارچ طعم دار، فلفل دلمه رنگی، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
مارگاریتا: خمیر تازه، سس توماتو، گوجه فرنگی، گوجه چری، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان، پنیر فتا، ریحان تازه
 
وجترین: خمیر تازه، سس توماتو، گوجه فرنگی، گوجه چری، کدو، بادمجان، بی بی کورن،  زیتون سبز، پنیر گودا،   پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان، پنیر فتا
 
ماشروم:خمیر تازه، سس توماتو، قارچ، قارچ بلنچ، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
نان برد: سینه مرغ سوخاری، پپرونی، قارچ بلنچ، زیتون سیاه، فلفل دلمه رنگی، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
گارلیک چیکن: خمیر تازه، سس سیر، استیک مرغ، قارچ بلنچ، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
کینگ سوپریم: خمیر تازه، سس توماتو، سالامی، ژامبون مرغ۹۰%، ژامبون گوشت۹۰%،استیک مرغ، قارچ بلنچ، فلفل دلمه رنگی، زیتون سیاه، پنیر گودا، پنیر موزرلا، پنیر پروسس، پنیر پارمزان
 
برگر
 
همبرگر: نان مک، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص، کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
چیزبرگر:نان مک، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص، پنیرچدار، کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
قارچ برگر:نان مک، سس قارچ، برگر ۱۰۰% گوشت خالص ، پنیر چدار
 
دبل همبرگر:نان مک، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص،  برگر ۱۰۰% گوشت خالص ،کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
دبل چیزبرگر: نان مک، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص،  برگر ۱۰۰% گوشت خالص ، پنیر چدار ، پنیر چدار ، کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
فلیمر: نان مک، سس کارلینا، سینه مرغ کبابی، پنیر چدار، کاهو
 
برست: نان مک، سس کارلینا، سینه مرغ سوخاری، کاهو
 
زینگر: نان مک، سس کارلینا، سینه مرغ سوخاری، پنیر چدار، ژامبون گوشت، کاهو
 
جامبو: نان مک، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص ، پنیر چدار، سینه مرغ کبابی، کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
فرانسو برگر: نان مک پنیردار، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص ، پنیر چدار، کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
رویال برگر کلاسیک: نان فرانسوی برگر، سس کارلینا، برگر ۱۰۰% گوشت خالص ، پنیر چدار، قارچ، کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، سس رویال
 
ساندویچ:
 
کیپو اسپایسی: سینه مرغ سوخاری، پنیر چدار، ژامبون گوشت ۹۰%
 
فیلی چیز:نان روگن پنیردار، استیک گوساله، پنیر موزرلا، پیاز، جعفری، سس بیانز
 
کالیفرنیا چیکن:نان روگن پنیردار، سینه مرغ مرینیت شده، پنیر چدار، مایونز، کاهو، گوجه، خیارشور
 
رست بیف: نان روگن پنیردار، راسته گوساله، پنیر موزرلا، سس سالسا، کاهو، گوجه، خیارشور
 
چیلی مکزیکانو:  نان روگن پنیردار، گوشت گوساله چرخ شده، پنیر چدار، سس سالسا، کاهو، گوجه، خیارشور
 
ژامبون تنوری: نان روگن پنیردار، ژامبون مرغ ۹۰%، ژامبون گوشت ۹۰%، پنیر موزرلا، قارچ، سس کارلینا، کاهو، گوجه، خیارشور
 
هات داگ تنوری: نان روگن پنیردار، هات داگ، پنیر موزرلا، قارچ، سس کارلینا، کاهو، گوجه، خیارشور
 
هات داگ :  نان روگن پنیردار، هات داگ، خردل، کچاب، کاهو، گوجه، خیارشور
 
کراکف: نان روگن پنیردار، کراکف، پنیر چدار، سس کارلینا، کاهو، گوجه، خیارشور
 
چیکن ویچ: نان روگن پنیردار، سینه مرغ مرینیت شده، بادنجان، پنیر چدار، قارچ، سس کارلینا، کاهو، گوجه، خیارشور
 
 
سوخاری:
 
مرغ ۲ تکه نرمال: ۲ تکه مرغ، سیب زمینی سرخ شده، سالاد کلم، نان مک لشمالی ( X )ه، سس مخصوص
 
مرغ دو تکه اسپایسی: ۲ تکه مرغ، سیب زمینی سرخ شده، سالاد کلم، نان مک لشمالی ( X )ه، سس مخصوص
 
مرغ ۳ تکه نرمال: ۳ تکه مرغ ، سیب زمینی سرخ شده، سالاد کلم، نان مک لشمالی ( X )ه، سس مخصوص
 
مرغ سه تکه اسپایسی: ۳ تکه مرغ، سیب زمینی سرخ شده، سالاد کلم، نان مک لشمالی ( X )ه، سس مخصوص
 
چیکن استریپس: ۴ تکه فیله سوخاری، سیب زمینی سرخ شده، سالاد کلم، نان مک لشمالی ( X )ه، سس مخصوص
 
بال سوخاری : ۶ تکه بال
 
ناگت: ۸ تکه ناگت
 
 
پیش غذا:
 
فرنچ فرایز: سیب زمینی سرخ شده
 
اسپشیال فرنچ فرایز: سیب زمینی، ژامبون، قارچ، پنیر، فلفل رنگی
 
ناچو ماچو: سیب زمینی سرخ شده، لوبیا، گوشت، گوجه، کاهو، پیاز
 
گرین سالاد: کاهو، گوجه چری، زیتون سبز، پنیر فتا، ذرت، تربچه، لیمو، چوب شور
 
سزار سالاد: کاهو، سینه مرغ کبابی، هویج، ذرت، نان سیر
 
فیش تن سالاد: کاهو، تن مرینیت شده، زیتون سبز، سرکه بالزالمیک
 
فرای ماشروم: قارچ سوخاری
 
اونیون رینگ: پیاز حلقه ای
 
نان سیر: نان، پنیر پیتزا، سبزیجات معطر، سیر، روغن زیتون
 
 
 
صبحانه & چاشت
 
صبحانه مخصوص
کره        پنیر       خامه      مربا       عسل      میوه       سوسیس  تخم مرغ  بیکن
 
صبحانه انگلیسی
تخم مرغ  لوبیا       بیکن      سوسیس
 
صبحانه ایرانی
پنیر لیقوان           پنیر پروسس         مغز گردو            زیتون     میوه تازه گوجه     خیار
 
 
صبحانه مک
تخم مرغ  سالامی    بیکن      پنیر گودا
 
 
املت فرانسوی
تخم مرغ  بیکن      زیتون     قارچ       سوسیس
 
 
املت اسپانیایی
سیب زمینی          تخم مرغ  پیاز        قارچ       فلفل دلمه ای         گردو
 
 
املت گوجه فرنگی
املت پخته شده در ظرف مسی
 
نیمرو ایرانی
 
چای
iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود

وجه تمایز کیپو چیست؟
در این بخش مشخص کنید، از وارد شدن در چه زمینه‌هایی باید پرهیز کرد؟ با مشکلاتی مانند تغییرات در نرخ بهره، تغییرات فن‌آوری، تغییر سلیقه و عادات مشتریان چگونه برخورد می‌کنید؟ با مشکلات مربوط به تولید، کیفیت و خسارات احتمالی که تولید را متوقف می‌سازد و زمان‌های ناشی از طولانی شدن زمان طراحی و توسعه محصول چگونه برخورد می‌کنید؟
با توجه به موقعیت مجموعه ما و رقابتی بودن بازار ما باید از ورود به برخی حوزه ها اجتناب نماییم  برای مثال می توان به حوزه ارائه غذاهای تکراری وارد نشد یا از سرو غذاهای کلاسیک و سنتی در محیط دوست دار مدرنیته و تابو گریز تهران اجتناب نمود.
البته سلیقه های متفاوتی در بین افراد جامعه وجود دارد و ما هرگز نمی توانیم تمامی سلیقه های را پوشش دهیم ولی صد البته آنچه که در صنعت فست فود اهمیت دارد نمودار نرمال جامعه می باشد که ۶۸% عموم جامعه را در بر می گیرد.قطعا مجموعه کیپو به دنبال ۱۶% لوکس یا ۱۶% پایین جامعه نمی باشد.
شایان ذکر است افرادی که وارد فست فود می شوند عموما انتظار مواجهه با همین نمودار نرمال را دارند.
البته ما نیازمند یک تفکر کیفیت گرا هستیم که همیشه کیفیت را پایش نماییم تا استانداردهای طراحی شده توسط گروه iranhfc  پوشش داده شود.
 

بیزنس پلان فست فود

تحلیل  SWOT: (قوت‌ها – ضعف‌ها – فرصت‌ها – تهدیدها)                                                              

ضعف‌هاW
۱-     مدیریت چندگانه
۲-     سلایق متفاوت
۳-     اجاره بودن مغازه
۴-     منابع مالی محدود
 
 
 
قدرت‌ها S
۱-     دانش فنی بالا
۲-     انگیزه بالا
۳-     به روز بودن منو
۴-     تنوع محصولات
۵-     جای پارک
۶-     داشتن کافه
۷-   موقعیت مکانی مناسب
 
درون سازمان
 
 
 
 
 
 
 
 
محیط بیرون سازمان
WT
۱-     چابک سازی
۲-     مدیریت هزینه
 
ST
۱-   حرکت به سوی غذای سالم
۲-   داشتن چند مورد غذای یارانه ای
۳-     تبلیغات local
 
تهدیدها T
۱-     ظهور رقبای جدید
۲-   تبلیغات منفی علیه فست فودها
۳-   ریزش طبقه متوسط به پایین
 
OW
۱-   تاکید بر اجماع در مدیریت
۲-     احترام به مشتریان
 
 
SO
۱-     ایجاد برند
۲-     فروش برند
۳-   راه اندازی واحد  دلیوری
۴-   استفاده از المانهای مدرن

فرصت‌ها O
۱-   تغییر ذائقه به سوی فست فود ها
۲-   روند رو به رشد برندینگ
۳-     اشتغال بانوان
۴-   انفجار هرم جمعیتی در بازار هدف
۵-   شمالی ( X ) به سوی مدرنیته
 

 

iranhfc

iranhfc


 

بیزنس پلان فست فود

  • شیوه فروش بعد از راه اندازی فست فود

چه کسانی محصولات شما را خواهند فروخت؟ چه روش‌هایی را برای فروش محصولات خود به کار خواهید گرفت؟
(تلفنی، مکاتبه پستی، ارائه مستقیم به مشتری، شرکت در نمایشگاه و غیره)
فروشندگان محصولات ما خانم هایی هستند که مسئول پاسخگویی به تلفن ها بوده یا به صورت مستقیم محصولات ما را می فروشند.
تمامی زحمات و تلاشهای صورت گرفته از مرحله راه اندازی یا آشپزخانه در حال فعالیت به خانم های فروش ختم می گردد.
در فست فود کیپو ما نیازمند صندوقدار یا پاسخ گو به تلفن نمی باشیم ما نیازمند فروشندگان ماهری می باشیم که بتوانند با مهارت های منحصر به فرد خود فروش بیشتر و بیشتر را برای ما به ارمغان بیاورند.
یک تجربه شخصی برای من این است که ما هرگز نمی توانیم به مشتری که یک پیتزا می خواهد دو عدد پیتزا بفروشیم ولی می توانیم در کنار یک پیتزا یک عدد سیب زمینی و سالاد بفروشیم که گاها معادل قیمت یک پیتزا خواهد بود.
یا فروش نوشیدنی های طبیعی و دست ساز از سود مناسبی نسبت به نوشابه های گازدار کارخانه ای برای ما برخوردا است که صد البته ما لیستی از غذاهایی که دوست داریم بیشتر بفروشیم را به فروشندگان خود خواهیم داد، که این مهم در کنار نکات برتر دیگری که عنوان خواهد شد می تواند نقش مهمی در سود آوری مجموعه داشته باشد.
البته باید دقت نماییم که یکی از مهمترین فاکتورهایی که یک فروشنده باید داشته باشد قدرت همزاد پنداری میان او و مشتری می باشد البته هر چند در مورد این مهم اختلاف نظرهایی می باشد ولی در برخی از مواقع شاید داشتن یک صندوقداری که از چهره متوسط به بالا برخوردار است بهتر از یک صندوقدار زیبا باشد. دلیل این موضوع را شاید بتوان در نقش کلیدی خانم ها و قدرت بالای آنها در روابط خانوادگی پیدا کرد که عموما هیچ گاه یک خانم توان پذیرش یک خانم زیبا تر از خود را نخواهد داشت.
 

راه اندازی فست فود

iranhfc


 

بیزنس پلان فست فود

  • برآورد فضای مورد نیاز طرحی برای راه اندازی فست فود

به چه میزان فضا برای بخش‌های تولید و عملیات نیاز دارید؟ فضای مورد نیاز برای بخش های اداری، رفاهی و کارگری را مشخص نمایید.
فضای مورد نیاز برای آماده سازی در حدود ۲۰ متر می باشد.
فضای مورد نیاز برای آشپزخانه و کانتر در حدود ۴۱ متر می باشد.
 

بیزنس پلان فست فود

برآورد هزینه‌های راه‌اندازی فست فود

برای برآورد هزینه‌های راه‌اندازی و شروع تولید، میزان سرمایه‌گذاری ثابت، سرمایه در گردش و هزینه های تولید پیش‌بینی می‌گردد.
میزان سرمایه‌گذاری ثابت و امکانات و تأسیسات مورد نیاز یک طرح مطابق جداول زیر پیش‌بینی می‌گردد.
 
 

iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود

برنامه نیروی انسانی در راه اندازی فست فود

هر یک از بخش‌های گوناگون شرکت به چند نفر پرسنل نیاز دارد؟ مهارت و تحصیلات پرسنل باید در چه سطحی باشد؟ چه نوع روابط سازمانی باید بین آن‌ها برقرار باشد؟ هزینه‌های پرسنلی به تفکیک گروه‌های کاری چقدر است؟

  • پرسنل مورد نیاز در آماده سازی دوعدد می باشد.

مهارت مورد نیاز کار با چاقو و تخته کاری می باشد.
ساعت شروع کاری آنها از ساعت ۸ صبح الی ۸ غروب می باشد.
این دو پرسنل ترجیحا آقا باشند.
تعطیلی این پرسنل یکی در روز شنبه و یکی در روز دوشنبه می باشد.
حقوق این پرسنل ماهیانه یک میلیون تومان می باشد.
 

  • پرسنل مورد نیاز برای آشپرخانه به دو شیفت تقسیم می گردد:

شیفت صبح : دو عدد
شیفت شب: چهار عدد
البته برای اینکه حقوق و دستمزد این پرسنل مدیریت شود ما از چهار پرسنل استفاده می نماییم که به صورت یک روز در میان از ساعت ۱۱ الی ۱ شب مشغول به کار خواهند شد.
یعنی پرسنل ۱،۲ در روز اول از ساعت ۱۱ تا ۱ بامداد و در روز بعد از ساعت ۵ الی ۱ بامداد مشغول به کار خواهند بود.
این پرسنل نیز پیشنهاد می شود از بین آقایان انتخاب شود.
این پرسنل فاقد تعطیلی می باشند.
حقوق ماهیانه این پرسنل نهصد هزار تومان می باشد.
 

  • پرسنل مورد نیاز برای کانتر به دو شیفت تقسیم می گردد:
  • شیفت صبح : دو عدد
  • شیفت شب: چهار عدد

که به نسبت مساوی بین صندوق و کانتر تقسیم می گردند و این پست ها به صورت گردیشی بین پرسنل تغییر می یابد.
البته برای اینکه حقوق و دستمزد این پرسنل مدیریت شود ما از چهار پرسنل استفاده می نماییم که به صورت یک روز در میان از ساعت ۱۱ الی ۱ شب مشغول به کار خواهند شد.
یعنی پرسنل ۱،۲ در روز اول از ساعت ۱۱ تا ۱ بامداد و در روز بعد از ساعت ۵ الی ۱ بامداد مشغول به کار خواهند بود.
این پرسنل پیشنهاد می شود از بین خانم ها انتخاب شود.
این پرسنل فاقد تعطیلی می باشند.
حقوق ماهیانه این پرسنل نهصد هزار تومان می باشد.
 

  • پرسنل مورد نیاز برای سالن به دو شیفت تقسیم می گردد:

شیفت صبح : یک عدد
شیفت شب: دو عدد
البته برای اینکه حقوق و دستمزد این پرسنل مدیریت شود ما از دو پرسنل استفاده می نماییم که به صورت یک روز در میان از ساعت ۱۱ الی ۱ شب مشغول به کار خواهند شد.
یعنی پرسنل ۱ در روز اول از ساعت ۱۱ تا ۱ بامداد و در روز بعد از ساعت ۵ الی ۱ بامداد مشغول به کار خواهند بود.
این پرسنل پیشنهاد می شود از بین آقایان انتخاب شود.
این پرسنل فاقد تعطیلی می باشند.
حقوق ماهیانه این پرسنل نهصد هزار تومان می باشد.
 
 
 

  • پرسنل مورد نیاز برای کافی شاپ به دو شیفت تقسیم می گردد:

شیفت صبح : یک عدد
شیفت شب: سه عدد
البته برای اینکه حقوق و دستمزد این پرسنل مدیریت شود ما از سه پرسنل استفاده می نماییم که به صورت یک روز در میان از ساعت ۱۱ الی ۱ شب مشغول به کار خواهند شد.
یعنی پرسنل ۱ در روز اول از ساعت ۱۱ تا ۱ بامداد و در روز بعد از ساعت ۵ الی ۱ بامداد مشغول به کار خواهند بود.
اما پرسنل ۳ هر روز از ساعت ۳ تا ۱۰ شب می آید.
این پرسنل پیشنهاد می شود از بین آقایان انتخاب شود.
پرسنل سوم یک خانم می تواند باشد که وظیفه شستن ظروف را عهده دار است.
این پرسنل فاقد تعطیلی می باشند.
حقوق ماهیانه این پرسنل نهصد هزار تومان می باشد.
حقوق پرسنل شماره ۳ حدودا ۶۰۰ هزار تومان می باشد.
 

  • پرسنل مورد نیاز برای سلف سرویس:
  • آقا جهت کار کنار کباب پز یک عدد حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
  • خانم صندوقدار برای هر شیفت یک عدد حقوق هر یک ۵۰۰۰۰۰ تومان
  • خانم جهت سلف سرویس دو عدد برای هر شیفت یک عدد حقوق هر یک ۵۰۰۰۰۰ تومان
  • واحد شستشو یک پرسنل آقا حقوق ۹۰۰۰۰۰ تومان برای کل روز

 

iranhfc

iranhfc

بیزنس پلان فست فود

 پیشنهادها برای راه اندازی فست فود

در این بخش پیشنهادات موجود در زمینه سرمایه مورد نیاز، نحوه جذب سرمایه، مصرف وجوه، برگشت سرمایه و مواردی از این قبیل مطرح می­گردد.
 
سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه تقریبا به شرح زیر می باشد:
هزینه رهن مغازه:
هزینه ماشین آلات:
هزینه دکوراسیون:
هزینه های جاری:
جذب سرمایه برای مجموعه توسط سرمایه گذار آقای حسینی
با توجه به نرخ متوسط برگشت سرمایه گذاری در فست فود که بین ۱۴ الی ۲۶ ماه می باشد می توان انتظار سود …. میلیون می باشد.