فواید به

فواید به

Categories: راه اندازی فست فود

به میوه ای غنی از ویتامین ث است. یک عدد به حدود یک چهارم از میزان احتیاج روزانه ی ویتامین ث را تامین می کند.
به حاوی ویتامین های آهن، کلسیم، نیاسین، پتاسیم، فسفر، منیزیم، B6 و A  نیز می باشد. بین ویتامین های آنتی اکسیدان، به جز ویتامین ث آنتی اکسیدان های دیگری نیز در به موجود است که موجب شده این میوه بدن را در مقابل سموم محافظت کند. مواد غذایی که شامل آنتی اکسیدان هستند بدن را در مقابل رادیکال های ازادی که سبب بیماری های مختلف می شوند محافظت می کنند.
به غنی از فیبر نیز می باشد. متخصصان برای زنان بالغ مصرف روزانه ۲۵ گرم و برای مردان بالغ مصرف روزانه ۳۸ گرم فیبر توصیه می کنند. فیبر موجود در به برای بهتر شدن سیستم گوارش بدن کمک می کند. پتاسیم موجود در به فشار خون را تحت کنترل قرار می دهد و همچنین برای سلامت کلیه ها نیز مفید است. مصرف پتاسیم کافی خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. به و خصوصآ برگ به کمک می کند تا کلسترول کاهش یابد. به برای درمان سرفه هم خوب است. به برای رفع مشکل تهوع در زنان باردار نیز کمک می کند.
جوشانده ی به دانه روی پوست برای ترک لب، پوست و ناراحتی های بواسیر بسیار مناسب است.
جوشانده برگ درخت به برای پانسمان سطح بدن و شست و شوی چشم به کار می رود.
به را به صورت های مختلف می توان میل کرد. می توان به را به صورت خام و به عنوان میوه میل کرد و یا در انواع غذا ها و دسر ها استفاده کرد. از به می توان مربا تهیه کرد و مربای آن را در صبحانه میل کرد. و یا به را می توان به تاس کباب اضافه کرد و یا خورشت به آلو  تهیه کرد. همچنین انواع دسر و کیک نیز می توان با به تهیه کرد. امروزه در رستوران ها استفاده از به و تهیه انواع خورشت و دسر با به زیاد مرسوم نیست. اما با توجه به فواید بسیاری که به دارد توصیه می شود در رستوران ها نیز از به در انواع غذا ها استفاده شود.
از به دمنوش نیز می توان تهیه کرد. دمنوش به یکی از نوشیدنی های سنتی قدیمی ایرانی ها است. برای تهیه دمنوش به باید به را خشک کرد. از برگ به نیز می توان جوشانده تهیه کرد که برای هضم خوب است. و آب به را به عنوان نوشیدنی خنک می توان میل کرد که برای معده مفید است.