مواد غذایی مناسب برای مبارزه با سلولیت

مواد غذایی مناسب برای مبارزه با سلولیت

Categories: راه اندازی فست فود

سلولیت رسوبات چربی توده ای زیر پوست است. سموم و هورمون های بدن نیز یکی از عوامل تشکیل سلولیت است. بنابراین هنگامی که یک بار سلولیت در بدن تشکیل شد روشی برای از بین بردن کامل آن وجود ندارد. به همین دلیل به جای تلاش برای از بین بردن سلولیت باید از زیاد شدن آن جلوگیری کرد. به جای هزینه کردن برای لوازم آرایشی گران قیمت و یا عمل های جراحی داشتن رژیم غذایی سالم بهترین روش برای مقابله با سلولیت می باشد. مواد غذایی مناسب برای سلولیت می تواند به کم کردن سرعت تشکیل سلولیت و سفت کردن پوست و در نتیجه کمتر دیده شدن سلولیت کمک کند.
کلم بروکلی: کلم بروکلی دارای ارزش تغذیه ای بالا و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. اما از ویژگی های منحصر به فرد بروکلی این است که حاوی آلفا لیپوئیک اسید می باشد. آلفا لیپوئیک اسید مانع سخت شدن الیاف کلاژن می شود و برای جلوگیری از تشکیل سلولیت موثر است. زیرا سخت شدن الیاف کلاژنی که به پوست شادابی می دهد موجب مشاهده سلولیت زیر پوست می شود. مصرف ۳ الی ۴ بار بروکلی آب پز در هفته به سلامتی و زیبا تر شدن کمک می کند.
گوجه فرنگی: ماده لیکوپن که رنگ قرمز به گوجه فرنگی می دهد یک آنتی اکسیدان است و همچنین به جریان گردش خون کمک می کند. هندوانه و گریپ فروت از دیگر میوه های حاوی لیکوپن می باشند که برای سلامتی و زیبایی مفید هستند. و گوجه فرنگی غنی از ویتامین های C و E نیز می باشد که این ویتامین ها برای حفظ استحکام پوست و کلاژن سازی مفید هستند.
سرکه سیب: اگر می خواهید بدن خود را به سرعت سم زدایی کنید شروع به اضافه کردن سرکه سیب به غذا های خود کنید. این سرکه به از بین بردن باکتری های مضر کمک می کند. سم زدایی توسط سرکه سیب در کاهش ایجاد سلولیت مفید است.
گشنیز: گشنیز یک سبزی آنتی سلولیت است. دلیل تکثیر سلول های چربی سموم و فلزات سنگین موجود در بدن است. گشنیز تمام مواد مضر موجود در بدن را با هم یکی می کند و کمک به خارج شدن آن ها از بدن می کند. هرچقدر هم که رژیم گرفته شود اگر مواد سمی و مضر از بدن خارج نشوند سلولیت تشکیل می شود.
مارچوبه: مارچوبه خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای دارد و خصوصا تورم هایی که بر اثر گاز در بدن به وجود می آید را از بین می برد. مارچوبه به گردش خون نیز کمک می کند و سمومی که باعث ایجاد سلولیت می شود را از بین می برد.
موز: موز حاوی پتاسیم است که جریان گردش خون را تسریع میکند و به این طریق جز مواد غذایی مناسب سلولیت قرار می گیرد.
خیار: مهم نیست در چه سن و چه وزنی باشید. محبوس شدن آب در بدن موجب ایجاد سلولیت می شود. مواد غذایی مدرر مانند خیار هم به دفع آب اضافه هم به دفع سموم کمک می کند. کرفس و مارچوبه و پیاز از دیگر سبزیجات مدرر هستند.
سیر: امروزه سیر به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می شود. سیر باعث کاهش کلسترول و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به بهتر شدن گردش خون نیز کمک می کند. و به کاهش ایجاد سلولیت کمک می کند.
آب: نوشیدن آب یک روش سم زدایی طبیعی است و هم به دفع مواد مضر بدن کمک می کند و هم برای پوست بسیار مفید است.
غلات سبوس دار: مصرف غلات سبوس دار موجب سیری طولانی مدت می شود و به این طریق احتیاج به مصرف هله هوله های چرب و شور که باعث ایجاد سلولیت می شوند از بین می رود. و همچنین غلا سبوس دار حاوی آنتی اکسیدان می باشند و بنابراین کمک به دفع مواد مضر از بدن می کنند و جز مواد غذایی مهم برای مبارزه با دیابت به شمار می روند.
مرکبات: تمام مرکبات از جمله پرتقال و گریپ فروت و لیمو میوه هایی هستند که به مبارزه با سلولیت کمک می کنند. مرکبات حاوی ویتامین ث هستند که به تقویت کلاژن کمک می کنند و ظاهر سلولیت را بهبود می‌بخشند.
ماهی: اگر می خواهید از سلولیت دور بمانید به طور قطع باید از روغن های فراوری شده دوری کنید. روغن موجود در ماهی حاوی اسید های چرب خوب است که سوخت و ساز چربی را آسان می کند.
چای سبز: این چای سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از جذب چربی نیز جلوگیری می کند. تئوبرومین و کافئین موجود در چای سبز به حل شدن چربی های ذخیره شده بدن کمک می کند.