نقش مواد غذایی در آب کردن چربی های شکم

نقش مواد غذایی در آب کردن چربی های شکم

Categories: راه اندازی فست فود

رهایی از چربی های شکم فقط برای داشتن اندامی زیبا نیست و برای سلامت بودن نیز بسیار مهم است. زیرا این چربی ها از دلایل مبتلا شدن به بیماری قلبی و دیابت نوع دو نیز می باشد. با افزایش سن متابولیسم بدن کاهش می یابد و رهایی از چربی های شکم سخت تر می شود. برای آب کردن چربی های شکم ورزش هایی که روی عضلات شکم کار می کنند فایده زیادی ندارد. زیرا این گونه ورزش ها بر روی عضلات کار می مکنند و تاثیری بر لایه های چربی ندارند. پس چربی های شکم چگونه آب می شوند؟
از مصرف شکرهای اضافه و مصنوعی پرهیز کنید: شکری را که به خوراکی ها و نوشیدنی ها اضافه می کنید را مانند یک تکه اضافه شده به چربی های شکم در نظر بگیرید. بدن ما به جز قند موجود در میوه و سبریجات به قند دیگری احتیاج ندارد. شیرینی، کیک، نوشیدنی های حاوی شکر، و تمام مواد غذایی حاوی شکر مصنوعی موجب افزایش چربی های شکم می شوند. فروکتوز توسط کبد مصرف می شود. اگر شکر زیاد مصرف شود کبد نمیتواند تمام قند را مصرف کند و آن را تبدیل به چربی می کند. و این وضعیت می تواند موجب مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع ۲ شود.
مصرف پروتئین را بیشتر کنید: پروتئین مهم ترین ماده غذایی برای از دست دادن وزن است. زیرا پروتئین با افزایش سوخت و ساز موجب می شود روزی ۸۰ الی ۱۰۰ کالری بیشتری سوخته شود. اگر می خواهید چربی های اضافه شکم را بسوزانید به جای داشتن رژیم غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی چر پروتئین را جایگزین کنید. مواد غذایی طبیعی حاوی پروتئین: تخم مرغ، ماهی و محصولات دریایی، گوشت قرمز کم چرب، شیر و محصولات لبنی
کاهش مصرف کربوهیدرات: اگر میزان مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید خیلی سریع تر وزن کم می کنید. با کاهش مصرف کربوهیدرات اشتها و کالری دریافتی نیز کم می شود.
به سالاد خود سرکه اضافه کنید: مصرف روزانه یک الی دو قاشق غذا خوری سرکه چربی های بدن را کاهش می دهد.
تحرک بیشتری داشته باشید: به جای انجام ورزش هایی که مختص شکم هستند ورزش هایی که روی کل بدن تاثیر می گذارند را انجام دهید. هرچه مدت زمان بالا بودن ضربان قلب بیشتر باشد به همان نسبت چربی های شکم سریع تر آب می شود.
مواد غذایی حاوی فیبر بیشتر مصرف کنید: مصرف بیشتر فیبر خصوصآ فیبر محلول موجود در حبوبات و سبزیجات و میوه‌ جات می‌تواند سبب کاهش تجمع چربی در ناحیه شکم شود.
خواب کافی داشته باشید: خواب عملکرد غدد را تنظیم می کند و بین هورمون گرسنگی و هورمون سیری تعادل برقرار می‌کند. کمبود خواب باعث تجمع چربی در بدن می‌شوند. افرادی که روزانه کمتر از ۶ ساعت یا بیشتر از ۸ ساعت می خوابند دارای چربی های بیشتری در اطراف شکم می باشند.