نیاز بازار فست فود و رستوران

نیاز بازار فست فود و رستوران

Categories: راه اندازی فست فود

یکی از مراحل اولیه برای راه اندازی یک برند فست فود تشخیص نیاز بازار فست فود می باشد.البته این مهم در مورد رستوران نیز صادق است.شما باید بتوانید نیازهای بازار را تشخیص بدهید و درصدد پوشش آنها برآید.دیدن نیاز بازار اولین مرحله از راه اندازی یک برند فست فود می باشد.

اگر بخواهیم نیازهای بازار را پوشش دهیم ابتدا به ساکن باید نیازهای بازار را بشناسیم. نیازهای بازار فست فود و رستوران به شرح زیر می باشد:

  • نیاز به احترام:

    خیلی از مشتریان در بازار کنونی به دنبال احترام هستند. اگر شما بتوانید نیاز به احترام مشتریان را پوشش بدهید قطعا می توانید پایه گذاری یک برند بر پایه احترام در حوزه فست فود و رستوران را بنا بنهید. ولی در این راستا شما نیازمند یک تحقیقات گسترده  می باشید تا به کمبود ها و نیازهای  پوشش داده نشده این صنف پی برده و آنها را پوشش دهید.

نیاز بازار فست فود و رستوران

  • نیاز به حجم بالا ی مواد غذایی: 

برخی از مشتریان نیازمند مصرف مواد غذایی پر کالری با حجم بسیار بالا می باشند. اصولا به این مشتریان، مشتریان شکمو گفته می شود. ولی همانطور که می دانید در برخی از زمانها همه ما علاقه مندیم که حجم بالایی کالری دریافت کنیم. شما می توانید برند خود را بر پایه ارائه محصولات پر حجم سازماندهی کنید. یعنی مواد غذایی زیادی را به مشتریان خود البته با قیمت مناسب ارئه کنید.

  • نیاز به وفاداری:

برخی از مشتریان دوست دارند که همیشه در یک مکان مشخص غذا بخورند. اصولا این مشتریان دوست دارند که در آن مکان پاتوق کنند. اگر شما بخواهید یک محیط مناسب برای این افراد تهیه کنید باید رستوران یا فست فود خود را مثل یک کافه اداره کنید. همانطور که می دانید در کافه ها صمیمیت و گرمای محیط بسیار بیشتر از فست فود ها و رستوران ها می باشد.

عباس حسینی

  • سرعت:

سرعت در ارائه غذاها می تواند یک آیتم بسیار مفید برای برند شدن شما باشد. در برخی از نقاط شهر به دلیل وجود مشغله های بالا و کمبود زمان برخی از مشتریان نیاز دارند که سریعا غذایی را سرو کنند و به کار خود برسند. اصولا این مشتریان برای سرو غذا به این منطقه نیامده اند ولی هر انسانی ناچار به مصرف مواد غذایی می باشد. به همین دلیل این افراد در مدت زمان کوتاهی می خواهند نیاز خود را پوشش دهند. به همین دلیل سرعت می تواند به شما در این مکان ها کمک بسیار زیادی کند.

توجه دقیق به نیاز ها می تواند شما را در سراشیبی تبدیل شدن به یک برند قدرتمند قراردهد.بهتر است قبل از راه اندازی برند خود با توجه به امکانات خود برای پوشش نیازهای بازار اقدام کنید.گاها مشاهده می شود که برخی از افراد یک نیاز بسیار حیاتی را که در بازار به آن پاسخ داده نشده است را شناسایی می کنند.ولی امکانات آنها اجازه نمی دهد که آن نیاز را پوشش دهند.به همین دلیل نمی تواند آن نیاز را پوشش داده و به صورت عکس اتفاقات برای آنها اتفاق می افتد که جالب نمی تواند باشد.

تهیه شده توسط گروه تخصصی راه اندازی فست فود و کافی شاپ iranhfc